Çalışan Hakları ve Güvenliği Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
20 Şubat 2021

Birim; birim amiri, birim sorumlusu ve birim çalışanından oluşmaktadır. Amaç sağlık çalışanının fiziksel ve psikolojik açıdan zarar görmesiyle sonuçlanan/sonuçlanabilecek her türlü sözlü/fiziksel şiddet olaylarının önlenmesi, çalışan motivasyonunun sağlanmasıdır.


Çalışan Hakları ve Güvenliği Biriminin Görev,  Yetki ve Sorumlulukları:

-Birim çalışanların, çalışan hakları ve güvenliğine dair talep ve şikâyetlerini kabul eder.

-Yapılan başvuruları değerlendirir ve raporlar.

- Gerekli düzeltici/önleyici faaliyetlerin başlatılmasını sağlayarak talep sahiplerine geri bildirimde bulunur.

- Şiddet olaylarını İl Sağlık Müdürlüğü Hukuk Birimine, adli mercilere intikal ettirmek üzere bildirir.

- Çalışan hakları ve güvenliğine yönelik uygulamaları yakından takip eder.

- Birim bünyesinde kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlar ve aylık olarak başhekime rapor sunar.

-Birim çalışanı ya da şiddete uğrayan sağlık çalışanı tarafından Bakanlık Alo 113 numaralı Beyaz Kod Birimi telefonuna doğrudan bildirim yapabilir.

-Vatandaşa, şiddete uğrayan sağlık çalışanının, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme hakkının bulunduğu, hizmet alma sürecinin aksayabileceği yönünde bilgi verir.

- Vatandaşın, sağlık çalışanının, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde mutlaka yargılanacağı konusunda bilgilendirir.

- Şiddet mağduru sağlık çalışanının talebiyle psikososyal destek verilmektedir.

Şiddet vakalarında nasıl bir yol izlenir?

Şiddete maruz kalan sağlık çalışanı veya olaya tanık olan diğer sağlık çalışanı tarafından aşağıdaki üç adım sırası ile uygulanır;

1. ”Beyaz Kod” ekibine; olay yerinden “1111-“Dahili-1” aranarak olay bildirimi yapılır.

2. Beyaz Kod bildirimine giden ekip olaya müdahale eder, gerekirse kolluk kuvvetlerine haber verilir. Güvenlik ekibinin müdahalesiyle kod verilen telefondan “1111-dahili-2” tuşlanarak kod sonlandırılır.

3. ÇHGB personeli tarafından ilgili şiddet mağduru sağlık çalışanı, olay tanıkları ile görüşme yapılır, ilgili prosedür izlenerek İl Müdürlüğü Beyaz Kod Koordinatörlüğü ile iletişime geçilir.

4. Sağlık Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 24 saat kesintisiz hizmet veren 113 No’lu danışma hattı aranarak olay hakkında bilgi verilir (cep telefonundan arayacaklar için; 0312 113 113 1 tuşlanarak aranmalı).

5- Hizmetten çekilme talebi kurum tarafından belirlenen yöneticiye sözlü veya yazılı olarak bildirilir.

şiddet (1).png

Birim Sorumlusu:  Psk. Aslıhan AKBULUT

İletişim;

Sürmene Devlet Hastanesi, Kat:1, Çalışan Hakları Güvenliği Birimi  (Cerrahi Servisi-106 numaralı oda)

Dâhili: 195